יום שני, 22 באוקטובר 2012

מוזיקה בחינם: ועוד כזאת שלא תצא לכם מהראש

ניתם מהסיור המוזיקלי המשותף שלנו במזרח ארה"ב? אני בהחלט נהניתי, אבל הגיע הזמן לחזור ארצה. לפחות פיזית, כי מוזיקלית אנחנו ממשיכים לטייל ביבשות הרחוקות. גם השבוע שטף את הרשת זרם עצום של מוזיקה חדשה, וגם השבוע יצאתי לדוג לכם את הדגים הטעימים ביותר. ואז טיגנתי אותם בשמן עמוק, כי ככה התרגלתי מהטיול. בתיאבון.

קליפ השבוע

מה בדיוק קורה בקליפ החדש "Plumage" של ההרכב המצוין Menomena? שני גברים הולכים זה לכיוון זה במדבר, משנים בכל קאט את הופעתם בהדרגה. בהתחלה יש היגיון מסוים לכל הסיפור, אבל די מהר גם ההיגיון מתפורר, ונשארת הדרמה ההולכת וגוברת והמחשבה המנקרת: מה? מה הולך פה?


למרות זאת, יש חידות שהכיף בהן הוא החידה עצמה, לאו דווקא הפיתרון. והקליפ החדש של מנומנה הוא כיף גדול, הוא מוזר, הוא מצחיק והוא גורם לכם לגרד בראש. ובעיקר, הוא לא יוצא מהראש כל כך מהר.

ארוחת החינם של השבוע

נטאשה קאהן היא לא אישה שכדאי להתעלם ממנה. ואני יודע. ניסיתי. כשהשירים שלה התחילו לצוץ בכל מקום ב-2006, תחת הכינוי שלה Bat For Lashes, המבקרים יצאו מגדרם. וגם החברים שלי. אבל אני הייתי אז במקום מוזיקלי אחר, והדרמטיות הקייט-בושית של קאהן הרתיעה אותי. אז אטמתי את האוזניים כמו אידיוט, וככה הפסדתי גם את האלבום השני שלה ב-2009. גם הוא, כמו הראשון, היה מועמד לפרס המרקורי היוקרתי.


עדיף מאוחר מאשר אף פעם. כשהגיע האלבום החדש, The Haunted Man (שעוטר גם בתצלום עטיפה יפהפה של הכוכב העולה ריאן מקגינלי), כבר לא יכולתי להתעלם. היופי והכישרון קורנים כל כך חזק מתוך השירים שלה, שלא רק שחבל להתעלם - פשוט אי אפשר. מספיק חצי שיר, ואתה שבוי. למזלכם, העולם הזה לא דורש מכם יותר משני קליקים כדי שהאלבום הזה, במלואו, יהיה כבר באוזניים שלכם.

אמן השבוע

 ונדלקתי. אז יצאתי לשמוע את שאר הדברים שלהם, ועוד יותר נדלקתי. לשיר קראו "Sail", והוא זכהלאחד מקליפי החובבים המוצלחים והפופולריים שאי פעם נעשו על ידי מעריצים.

היוצר המרכזי הוא אארון ברונו הקליפורני, שכותב ומלחין את כל השירים ומקליט אותם תחת הכינוי החדש עם מוזיקאים נוספים. אם לא אהבתם את "Sail" המעולה (איך לא אהבתם?!), נסו את שאר השירים שלו, שהם פחות אינטנסיביים וקצת יותר נגישים. הוא עוד יגיע רחוק.

שמעתם משהו מדהים שאנחנו חייבים להכיר? ספרו לנו בתגובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה